Veteranenloket
Brede toegang
Vanaf 11 juni 2014 is het Veteranenloket officieel geopend. Sinds dat moment biedt het Veteranenloket, ondergebracht bij het Nederlands Veteraneninstituut (NLVi), toegang tot alle bestaande zorg en dienstverlening van het ministerie van Defensie, het NLVi, het Landelijk Zorgsysteem voor Veteranen (LZV), het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) en het Veteranen Platform (VP). Het Veteranenloket is centraal bereikbaar via één website en één telefoonnummer.
Acute zorg
Voor acute zorgvragen is het loket ook buiten kantooruren bereikbaar. Daarnaast krijgen veteranen, militaire oorlogs- en dienstslachtoffers en hun relaties die zich met gezondheidsklachten of andere hulpvragen melden bij het Veteranenloket, een zorgcoördinator toegewezen. Dit geldt zowel bij materiele hulpvragen als bij psychische hulpvragen. De zorgcoördinator inventariseert welke concrete hulpvraag er is en geleidt door naar de juiste dienstverleners. Het Veteranenloket is bereikbaar via een eigen telefoonnummer en e-mailadres.